Trainz Plus aktualizacja i nowy teren w pigułce

Witajcie. Ostatnio na swój kanał YouTube dodałem dwa filmy, w których prezentuję najnowszą aktualizację Trainz+ (obecny build 122428 Steam). Linki zamieściłem w dole artykułu.
Prawdopodobnie wszyscy na to czekali. Od premiery TS2009 pod koniec 2008 roku zwiększono dokładność archaicznego systemu siatki terenu, która wg mnie wreszcie zrównuje Trainz do konkurencyjnych gier z tej kategorii. Według mnie obecne możliwości siatki terenu w tej grze pozwalają na zredukowanie części dodatków na mapie. Nasypy, różne wypełniacze gruntu w spline, rowy odwadniające, spokojnie mogą zostać zastąpione gruntem. Wprawna ręka przy obecnej siatce stworzy drogę z samych tekstur (co zaprezentowałem na filmie).

Koniec z hackerką pod TRS2019.

Niestety, HD Teren wprowadza nowy system plików terenu gry, więc od tej chwili każda zapisana mapa w Trainz+ zapisuje pliki przygotowane pod HD Teren nawet jeśli nie przekonwertujesz żadnego segmentu. Dlatego na pewno mapa linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka nie zadziała w TRS2019. Zadziałać może, ale nie będzie terenu. Poprzednia hackerka polegała na cofaniu trainz build w configu dodatku i nie było problemu. Niestety, to już historia. Również i ja się łudziłem, ale skoro od teraz są takie możliwości, to po dalej co tkwić w historii? Mapami z Trainz+ i terenem w HD będzie można bawić się nawet w standardowym TRS2022, lecz bez możliwości edycji.

Bugi i crashe – czyli to, co wszyscy lubią najbardziej

Podczas rzeźbienia terenu po konwersji z siatki 5 m do HD istniejących segmentów w zaawansowanym stanie wykończenia, czy hurtowego usuwania segmentów nie spotkałem się z nieprzyjemnymi sytuacjami podczas czynności cofania, wracania, zapisu bądź wczytywania pracy. Jedyną rzeczą, która rzuca się w oczy, są podłużne wstążki / dziury w terenie tylko na granicach segmentów HD z klasycznymi.
Jedyna rzecz w terenie, do której nie jestem pewien poprawnego działania, to zaznaczanie rzeźby terenu, duplikacja klawiszem ctrl i przenoszenie poprzez narzędzia regulacji skopiowanego terenu do nowego miejsca i manipulacja nim. Miałem wrażenie, że teren nie do końca chce współpracować. Taka operacja potrafi również zmęczyć nie jeden dobry komputer. Efekty trawy TurFX czasami sprawiają wrażenie na nie do końca współpracujące z nowym gruntem na stromych zboczach.

Wielkie niszczenie Trainz Plusa kolorami

Tak, udało mi się po wielu ciężkich próbach wywalić do pulpitu grę ze dwa, trzy razy. Na pocieszenie miało to miejsce podczas usilnego testowania „idiotoodporności” opcji efektu warstwy color. Wprowadzenie HD Terrain wprowadziło limitację do 15 tekstur na segment. Autorzy gry, by to zrekompensować dodali nową warstwę efektów kolor, którą możemy barwić jedną teksturę na różne odcienie z palety RGB. I to w tych opcjach właśnie po usilnym klikaniu i zmienianiu parametrów Float na int1,2,3,4 scrashowałem grę. Osobiście obecnie nie polecałbym w ogóle używania warstwy efektów „color”. Uważam, że pakiet tekstur PBR z przedrostkiem „truly seasonal” przy obecnej siatce HD, precyzyjnym pędzlu i limitacji do 15 rodzajów na segment nie sprawia problemu w budowie mapy.

Edycja przechyłki torowej umarła

Kolejną sprawą w obecnej wersji gry, której nie polecałbym robić, jest modyfikowanie istniejących bądź tworzenie przechyłek torowych. Problem jest znany i obecnie poprawiony w wersji dla testerów przed wydaniem poprawki.

Pustki na DLS w Menadżerze Zawartości (wersja PL).

Jeśli używacie filtrów wyszukiwania w Menadżerze Zawartości, to możecie się zdziwić, gdy w celu sprawdzenia nowości na DLS wybierzecie filtr „Download Station”. Okazuje się, że wyleciały belki ustawieniami tego filtru do stanu zerowego, czyli ani „true” ani „false”. By zobaczyć dodatki na DLS, musicie poustawiać za każdym razem ręcznie belki z filtrami. Błąd występuje tylko na polskiej wersji językowej, więc czas zaoszczędzi najbardziej przełączenie się na wersję angielską.

Materiały z placu boju

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *