Zapewne nie raz prowadząc pociąg w trybie kabinowym czy to ciężki pociąg towarowy albo szybki pasażerski poniosłeś klęskę przy hamowaniu do peronów bądź pod semafor. Wysokim prawdopodobieństwem, które odpowiada za te sytuacje, jest powszechne przypisywanie do modeli taboru kolejowego domyślnej fizyki, napisanej przez twórców Trainz, znanej jako „default wagon”, który na przestrzeni lat ewoluował i kryje się od pod różnymi kuidami.
W tym wątku chciałbym zwrócić uwagę na aspekt, o którym często zapominamy podczas gry w Trainz i prezentuję wg mnie najlepsze enginespec do wagonów pasażerskich i towarowych, które poprawią efektywność hamowania.
Istnieją dwie metody zmiany enginespec w najnowszych edycjach Trainz.
1. Permanentna: Podmiana kuid w pliku config.txt wagonu
Otwieramy dodatek w menadżerze zawartości do edycji i wklejamy nr kuid interesującej nas fizyki. Zatwierdzamy w CM i gotowe.
2. Tymczasowa: Podmiana „silnika” we właściwościach taboru w gedecie / maszyniście
Klikamy na właściwości każdego z wagonów w składzie i zmieniamy silnik „domyślny” na interesującą nas fizykę.
Najlepsze fizyki wagonowe, których używam
Do wagonów towarowych używam fizyki CJ Freightcarengine
<kuid2:404575:1870405001:10>
Do wagonów pasażerskich, szczególnie pod kątem hamowania szybkodziałającego R używam węgierskiej fizyki HOTT specsil MAV wagon intercity
<kuid2:9999:51003:3>
Można też używać fizyki @adamstana PL wagon G lub PL wagon P na poniższym obrazku
Druga fizyka MAV passenger car dysponuje trochę mniejszą siłą hamującą (mniej więcej nastawa hamowania P)
Fizyki CJ lub HOTT są dostępne na DLS i z uwagi na kilobajtowe rozmiary pobierają się szybko mimo braku FCT.
Zachęcam do testowania różnych fizyk. Jeśli znalazłeś lepsze pozycje w tej kategorii, daj nam znać, a polecę je w tym artykule.
Pozdrawiam i życzę udanych hamowań, bez auranowskich 6 atmosfer w przewodzie głównym hamulcowym!