Zimowy spline na starszych dodatkach

W tym poradniku prezentuję, jak sprytnie użyć dodatki krzywej (spline) z serii „Snow 02 spline” dostępne na DLS, by urozmaicić o wygląd zimowy starsze dodatki np. perony, drogi, chodniki czy rampy. Dzięki temu, jeśli w sesji zmienimy wysokość linii śniegu, pokrywa śnieżna Snow 02 przykryje nam wyżej wymienione krzywe, które nie posiadają tekstur dla pory zimowej.
Warto pamiętać, by nie pomylić dodatków Snow 01 spline i Snow 02 spline. Dodatki 01 pokazują śnieg przez cały rok, niezależnie od jej pory. Snow 02 działają w trybie sezonowym i to ich będziemy używać. Ewentualnie 01 możemy użyć jako szkic / szablon żeby lepiej widzieć, jak kładzie się na tle tekstur trawy. (Kładzenie takich krzywych w porze zimowej mając praktycznie całą białą mapę czasami jest lekko uciążliwe).
Kolejną rzeczą, którą polecam podczas tworzenia zimowych klimatów na mapie jest stworzenie osobnej warstwy trasy, którą można nazwać wedle uznania: zima / snow / winter. Dzięki temu, że na osobnej warstwie kładziemy zimowe splajny i blokujemy możliwość edycji głównej warstwy, uniemożliwiamy sobie możliwość przypadkowego wybierania i edycji tego, co mamy pod spodem. Podczas kładzenia np. ścieżek snow spline path ze śladami butów w śniegu na peronie zazwyczaj jeśli mamy wysokość terenu 0 mnpm, to perony niskie będą zazwyczaj na 0.60 m.
By uniknąć migotania tekstury zimowej z modelem peronu ustawiamy zimowy spline na 0.61 m. Jest to stara strategia w Trainz unikania migotania dwóch takich samych modeli pomiędzy sobą.

Więcej przedstawiam w wideoporadniku zamieszczonym poniżej.:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *